Återvunnen kryddhylla!

Hej där!
 
Detta väder, hoppas det stannar länge. Det är ju sommar ute, och så härligt. Jag njuter för fullt🙂. Jag tycker det är så viktigt att ta vara på tiden, ta sig tiden att njuta utan att få dåligt samvete. Jag har blivit bättre på det. Förr var jag mästare på att ge mig själv dåligt samvete, att jag skulle vara så duktig jämnt. Nu kan jag släppa det mer, och låta det vara ostädat om solen skiner, och istället göra något roligt. Dammet ligger ju kvar liksom, men det fina vädret vet vi ju alla att det kan försvinna snabbt.
 
Våren är också den bästa tiden att vara i trädgården. Vi har en liten hörna i trädgården som jag verkligen älskar. Solen skiner där nästan hela dagen, och det är alltid lä. Så även tidigt på våren kan man sitta där och njuta. Jag fick en idé om en kryddhylla, och så klart blev käre mannen inblandad😉. Av en gammal lastpall byggde han en hylla där jag kunde plantera kryddor. Sen laserade jag den och skrev namnen på kryddorna. Jag tycker den blev riktigt fin, även om handstilen inte är den bästa. Och det finns väl inget godare än att ha färska kryddor, och lyxigt att bara kunna gå ut och botanisera och leta efter rätt smak till maten. Och bra att kunna återvinna och inte alltid köpa nytt. Ibland hittar man dom bästa lösningarna hemma😃
 
 
 
 
 
 
Klicka gärna på ♥ nedan och gilla så blir jag glad😘
 
Ha en skön kväll, kram kram!
 
Taggar: #kryddor, #trädgård, #återvinning;

Kommentera inlägget här :