Påskdrink med smak av mango!

Hej alla fina!
 
Visst är det härligt att ha långledighet framför sig?! Det gör så mycket med någon extra dag ledigt.
 
Det är ju visserligen inte fredag idag, men fredags-feelingen har definitivt infunnit sig. Så jag tänkte att vi tar fredagsdrinken idag istället eftersom vi faktiskt är lediga imorgon.
Denna veckan blir det en påskinspirerad drink med massa smak av sommar och sol. Och lite mango förstås😉.
 
 
 
 
Ingredienser för två glas:
 
100 gr fryst mango i bitar
2,5 dl ananasjuice
6 cl ljud rom
1 msk florsocker
1 msk hett vatten
kokosflingor till dekoration på glasets kant
 
Gör så här:
 
Mixa den frysta mangon med lite av juicen så att den blir slät. Tillsätt resten av juicen och rommen och blanda väl.
Lös upp florsockret med det varma vattnet och häll upp på ett fat. Häll kokosen i en skål och doppa först kanten på glaset i sockervattnet och sen i kokosflingorna för att få en fin kant.
Häll upp i glasen.
 
Njut, blunda och dröm dig bort, känn den varma solen i ansiktet en skön sommardag. Japp, snart är den här, våren och sommaren även om det känns avlägset just nu...
 
Ikväll kommer Jenny hit, min bonusdotter, så kul. Så nu har jag målat färdigt och fått vitrinskåpet på plats i köket så att hon har någonstans att sova, för det är nämligen i det rummet jag har varit när jag målat.
 
Ösnkar er alla en Glas Påsk(men jag kikar säkert in en sväng i morgon) Kram kram!
 
 
 
 
Taggar: #drink, #drinktips;

Kommentera inlägget här :