Hestraviken!

Hej hej!
 
Idag blir det minsann inga recept, det blir ett litet restips istället. Nämligen till Hestraviken hotell som ligger vid Isaberg i Småland
Jag hade aldrig hört talas om just Hestraviken, Hestra vet man ju, men detta ligger på andra sidan vägen. Det ligger väldigt naturskönt vid en sjö.
När jag fyllde år i höstas, närmare bestämt till 1:a advent, så överraskade mannen mig med en övernattning och julbord på just Hestraviken. Vi hade faktiskt en liten svit, verkligen jättefin med ett stort badrum med jacuzzi, stort vardagsrum, och ett sovrum. Som en liten lägenhet faktiskt🙂.
Sviterna ligger i ett hus bredvid huvudbyggnaden.
 
 
Så här tjusigt bodde vi.
 
 
 
 
Vi hade med oss lite bubbel, så när vi hade checkat in så badade vi jacuzzi och drack lite bubbel. Sen var det dags att svida om och gå ner till julbordet😊
 
 
Matsalen var jättefin och maten fantastiskt god. Där fanns hur mycket som helst att välja på.
 
 
 
Behöver jag säga att vi nästan rullade därifrån, haha. Det där med måttlighet kan man ha lite svårt för ibland. Och när det finns så mycket gott att välja på så är det svårt att låta bli att smaka.
 
Sen när vi kom upp till sviten igen så tog vi på oss morgonrockarna, tände en brasa och bara njöt♥
 
 
 
En mycket nöjd och belåten tjej, det är så roligt att bli överraskad och allra helst till ett så fint ställe.
 
Det känns lite avlägset med julbord just nu, mitt i sommaren. Men jag kan lova att det är fint även nu. Där finns en pool som har öppet på sommaren. Och där finns mycket att hitta på. Ridning, golf, hyra kanot, fiska eller ta en härlig cykeltur.
Jag funderar faktiskt på att ta en sväng dit nu på semester, och se det även på sommaren🙂
 
Ha en fin kväll, kram♥
 

Kommentera inlägget här :