Stockholm, flytt, god mat och nytt bord!

Hejsan!
 
Har ni en bra helg?
 
Vi har haft en hektisk helg, så jag har inte hunnit att kika in till er. Men nu är jag här igen🙂
Ja, i fredag så körde vi upp till Stockholm för att hjälpa sonen att flytta på lördagen. På kvällen, så mötte vi upp Dennis, Jenny och Fredrik för lite god mat. Vi bodde för en gång skulle på hotell i Stockholm, annars brukar vi bo hos svåger och svägerska♥.Men vi skulle upp tidigt och flytta på lördagen, så var det smidigare att bo nära sonen. Så vi bodde på Clarion Hotell på Kungsholmen. 
Runt hörnet på hotellet låg Grekiska kolgrillsbaren, så det var nära och bra att få lite mat i magen.
Men först tog vi ett glas vin på hotellet😋.
 
 
 
Och sen gick vi vidare och åt grekiskt. Och det var riktigt riktigt gott. Kan rekommenderas.
 
Först tog vi in en förrätt som vi delade på med vitlöksbröd, halloumi, grekisk sallad och bröd med tzatsiki.
Sen åt jag en grönsakssouvlaki, med grönsaksspett, halloumi och dolmades. Såå gott.
 
 
 
 
Och Jenny och Fredrik.
 
Tyvärr fick jag inte med Dennis på bild. Jag lyckades bara få till en, och på den blundade han😜 Och inte maken heller♥
Matkoma deluxe blev det sen, så tur vi hade nära till sängen.😉
 
Ja så vi kom hem rätt sen i går kväll. Så idag är vi rätt möra efter flytt, städning och 100 mils bilkörning.
 
Men nu måste jag visa er vad mannen min har gjort. Ett så himla fint bord😃. Han har använt ett gammalt bord vi har haft, som han bara sparade skivan på. På den har han sågat små klossar, som han sen limmat tätt ihop. Slipat, slipat och slipat lite till. Och sen betsat och lackat. Nya ben har han också gjort. Så vackert hantverk, och perfekt att ha mellan våra fåtöljer där vi brukar sitta och ta en drink och prata om livet♥
Kolla bara ned..
 
 
Så himla fint när man kan se ådringen i träet fortfarande. Vi är så nöjda. Sen skall han göra likdant med vårt soffbord. Kul att han något lite annorlunda och personligt tycker jag.
 
Nähä, dags att göra lite mat. Sen blir det nog bara mys för hela slanten.
 
Ha en skön kväll, kram kram♥
Taggar: #bord, #grekiskkolgrill, #stockholm, familj;

Kommentera inlägget här :